Bewegingsondersteuning voor assemblagearmen in de automobielindustrie
Industrie-GasdrukverenGST-40 Tandem
Sluiten en openen van het 200 kg zware bovenwerktuig voor het plaatsen van achterruiten in de daken van cabrio's gaat gebruikers dankzij tandem-gasveren van ACE gemakkelijk af
Industrie-Gasdrukveren GST-28 tot GST-40
Sluiten en openen van het 200 kg zware bovenwerktuig voor het plaatsen van achterruiten in de daken van cabrio's gaat gebruikers dankzij tandem-gasveren van ACE gemakkelijk af
montageplaatsen, klepelementen, laad- en hijsvoorzieningen, kappen, machinebehuizingen
Speciale tandem-gasveren van ACE maken de nauwkeurige montage van cabriodaken in de autoproductie mogelijk
Industriële gasveren ondersteunen bij het openen van kleppen, kappen en deksels de spierkracht van de gebruikers. Maar de standaardmodellen die bijvoorbeeld worden gebruikt voor motorkappen en achterkleppen van motorvoertuigen, hebben op grond van het werkingsprincipe hun beperkingen. Voor grote en vooral zware elementen, die zoals in dit geval bij de productie moeten worden bewogen bij het assembleren van de daken van cabrio's, heeft ACE tandem-gasdrukveren in het productassortiment. Hier lukt het met deze veren om een beginhoek van 350° te harmoniseren met een openingshoek van 80° en een massa van 200 kg en dat bij een radius van het handvat van 850 mm!
Overeenkomstige toepassingsvoorbeelden
Industriestootdempers - MC33 tot MC64
Remsystemen voor grijperslidesIn dit ontwerp, aangedreven door stangloze pneumatische cilinders, bewegen twee grijperwagens onafhankelijk van elkaar met snelheden van 2 tot 2,5 m/s. ACE industriële stootdempers, uit de productfamilie MC33 tot MC64, worden als remsysteem gebruikt, die een massa van 25 kg tot 540 keer per uur op een materiaal vriendelijke manier tot stilstand moeten brengen. In dit geval werd het model MC3350 gebruikt, waardoor de schuivende aanslagsledes zeer eenvoudig en precies in de eindpositie kunnen worden ingesteld. In vergelijking met anders werkende remmen, maken de ACE stootdempers hogere snelheden en kortere cycli mogelijk. Deze optimalisatie van het portaal in termen van machinebelading resulteert in een aanzienlijke verhoging van de productiviteit.
Stootdempingsmatten - SLAB 030 tot SLAB 300
Geluids- en stootdemping voor kabelrupssystemen in de productie-industrieDe aanpasbare ACE-schokdempingsplaten SLAB 030 tot SLAB 300 beschermen mens en machine. Aan het begin van de ontwerpfase van een modern bewerkingscentrum sloeg een 25 kg wegend kabelrupssystemen nog met geweld tegen de behuizing in de eindpositie, wat een oorverdovend geluid en een mechanische belasting van de energieketting opleverde. In de industriële freesmachine boden de SLAB-dempingsplaten een betrouwbare oplossing voor het handhaven van de bedrijfsparameters.
Stootdempingsmatten - SLAB 030 tot SLAB 300
Aanslagdemping voor zware industriële houtzagenOm houten latten van verschillende gewichten met een impactsnelheid van ca. 2 m/s te beschermen, werd in dit geval het SLAB materiaal SL-030-12-Dxxxx over het gehele oppervlak tussen twee stalen platen geschroefd. Hierdoor ontstaat een gelijkmatige demping over het gehele aanslaggebied, waardoor de aanslagvlakken van de latten worden beschermd tegen te zware belasting. Een geringere terugslag en minder lawaai zijn andere positieve neveneffecten van deze constructie.
Stootdempingsmatten - SLAB 030 tot SLAB 300
Belastingsbescherming voor transporteenheden in bandentestsystemenDe dempingsplaten SLAB 030 tot SLAB 300 zijn ontwikkeld om schokbelastingen te absorberen. In dit geval maken ze het bandentransport in testsystemen veiliger door de glijdende onderdelen van de machine tijdens kwaliteitstesten optimaal te beschermen. De individuele aanpasbaarheid aan de ringvorm van de centreerarmen en de eenvoudige integratie in het systeem ondersteunen ook de beslissing om deze innovatieve dempingselementen te gebruiken.
Kleine stootdempers - MC5 tot MC75
Remcomponenten voor pneumatische lineaire modulesPneumatische lineaire modules in de miniatuur sledesystemen zorgen voor hoge snelheden met een constante herhaalnauwkeurigheid. In dit ontwerp is bewust geen gebruik gemaakt van pneumatische einddemping en zijn stootdempers van ACE gebruikt. Want de compacte kleine stootdempers van het type MC5 tot MC75 remmen de bewegingen bij het bereiken van de eindpositie veiliger en sneller af. Ze vangen de massa altijd zacht op en vertragen deze gelijkmatig over de hele slag. Andere voordelen: een duidelijk eenvoudigere constructie, kleinere ventielen, kleinere luchtverzorgings units en een lager persluchtverbruik.
Kleine stootdempers - SC190 tot SC925
Dempingssysteem voor pick and place machinesACE kleine stootdempers helpen om een constructie met weinig kosten te optimaliseren. Bij deze productielijn voor elektronische componenten kon de toevoer van onderdelen worden verhoogd naar 3.600 cycli/uur. Kleine stootdempers van het type SC190 ondersteunen de extreem snelle transportbewegingen door een optimale, zacht inzettende einddemping. De zachte aanloopkarakteristiek heeft een bijzonder positief effect op het portaal en op de draaimodules. De gemonteerde geleidepennen beschermen de dempers tegen sterke zijdelingse botskrachten en zorgen voor lange standtijden. Het is gelukt de onderhoudskosten met 50 % te verlagen en de exploitatiekosten door energiebesparing met 20 %.
Structuurdempers - TUBUS TR
Eindpositie demping voor hydraulische cilinders in testsystemenTUBUS-structuurdempers beveiligen hydraulische cilinders. Bij een testinstallatie voor voertuigtanks worden de testobjecten met een bevestigingsarm uit het water getrokken. Een hydraulische cilinder voert de zwenkbeweging uit en wordt in de eindpositie gedempt door twee stuks TUBUS TR85-50. Hoewel er voor deze toepassing ook andere dempingsoplossingen gekozen zouden kunnen worden, spreekt de energiebalans toch duidelijk voor structuurdempers: deze zijn voordelig en ruimtebesparend, lekken dankzij de vaste stof niet en zijn geschikt voor gebruik onder water in het dompelbad.