Positioneringssysteem voor startbalk bij skischansen
Industrie-GasdrukverenGS-8 tot GS-70
De ACE gasveren brengen de startbeugels in het aanloopgebied van de skischans automatisch terug in de uitgangspositie nadat de springer de beugel heeft verlaten. Copyright: Skiclub Hinterzarten e.V., 79856 Hinterzarten, Duitsland
Industrie-Gasdrukveren GS-8 tot GS-70
De ACE gasveren brengen de startbeugels in het aanloopgebied van de skischans automatisch terug in de uitgangspositie nadat de springer de beugel heeft verlaten. Copyright: Skiclub Hinterzarten e.V., 79856 Hinterzarten, Duitsland
ACE-gasveren zorgen voor een nauwkeurige positionering van de startbalk bij skischanssprongen en helpen Olympische sporters op weg
Twee GS-22 industriële gasveren van ACE maken het trainen op een schans veel gemakkelijker. Dankzij hen is het verplaatsen van mobiele startbalk kinderspel. Deze startbalk is nodig bij de starttoren van de skischans om de voortdurend veranderende vliegcurve, veroorzaakt door verschillende prestatieniveaus en windinvloeden door startsnelheid en -lengte, te reguleren. Dankzij de uitschuifkracht van de gasveren van slechts 200 N heeft de springer nauwelijks spierkracht nodig bij het sluiten van de startbalk en kan hij zijn sprong met veel concentratie, precisie en snelheid uitvoeren.
Overeenkomstige toepassingsvoorbeelden
Industriestootdempers - MC33 tot MC64
Sledeconstructies voor sportrobotsDe badmintonrobot genaamd Jada, die zich vrij kan bewegen op drie assen, is uitgerust met verschillende dempers van ACE. Om de badmintonrobot geschikt te maken voor het spelen, moet hij in staat zijn om in de kortst mogelijke tijd van richting te veranderen. Jada is daarom ontworpen om te vertragen met een maximale snelheid van 30 m/s². Voor deze taak begrenzen de industriële schokdempers MC4575 de lineaire modules. Aan de ““slaghand““ zijn er bovendien naast kleine stootdempers ook structuurdempers gemonteerd. In alle gevallen hebben de moderne ACE-machine-elementen het doel de eindposities van de constructie beschermen.
Structuurdempers - TUBUS TR
Treeplankdempers voor elektrische scootersTUBUS-structuurdempers maken het rijden op een e-scooter tot een belevenis. Om het de bestuurder ook bij gaten in het wegdek en andere oneffenheden mogelijk te maken zich op een prettige manier voort te bewegen, moet de treeplank van een elektrische scooter gedempt zijn. In het ideale geval zou de karakteristiek een lichte krachttoename bij een lange slag moeten vertonen. Het elegante uiterlijk van de scooter en het klapmechanismen die zijn bedoeld om ruimte te besparen, maakten de toepassing van andere denkbare dempingsoplossingen bovendien onmogelijk. Minderwaardige alternatieven zoals rubber dempers van polyurethaan of eenvoudige stalen veren kwamen bij voorbaat al niet in aanmerking. De perfecte oplossing bood hier de TUBUS-structuurdemper TR52-32H met zijn compacte bouwvorm en progressief dempingsgedrag.
Structuurdempers - TUBUS TR-H
Profile dampers maken uitstekende elektrische scooters nog beterVoor de tweede generatie van hun unieke, want opvouwbare en driewielige e-scooter hebben de ingenieurs van scuddy GmbH & Co. KG gestreefd naar nog meer individuele demping dan het vorige model. Deze elektrische scooter maakt al gebruik van onze TUBUS structurele dempers en SLAB op maat gesneden schokabsorberende platen. Na overleg met ons en succesvolle proeven, gebruikt scuddy nu TUBUS van de basistypes TR64-41H-OS, TR68-37H-OS of TR79-42H-OS in de nieuwe e-scooter Premium V2, afhankelijk van de gewichtsklasse van de eigenaars.
Laagfrequente luchtveerelementen - PLM
Trillingsdemping in het high-end audiosegmentVoor een vervormingsvrij geluid vertrouwt een fabrikant van hifi-versterkers op luchtveren van ACE. Dit elimineert effectief storende omgevingstrillingen die de demonstratieruimte binnendringen vanuit een naburige werkplaats en de luisterervaring verstoren. De PLM-1 luchtveren, die een lage eigenfrequentie van 3 Hz hebben, worden gebruikt voor de ontkoppeling van het hifi-rek. ACE was in staat om hun effectiviteit meetbaar aan te tonen met behulp van de VibroChecker PRO app van het bedrijf. Ondertussen biedt de fabrikant de high-end versterkers optioneel met de luchtveren en de app van ACE ook aan de eindklanten.
Voedingsregelaars - VC25
Compensatie overhellen in bochten van Ice-Hand-BikeDe speciale handbikes hebben al problemen met het nemen van bochten, als het heeft geregend. Om op ijs niet alleen op de rechte stukken snelheid te kunnen maken, heeft een Nederlander zijn speciale constructie verder ontwikkeld. Met gasveren kon hij vroeger in de bochten 14 km/u rijden. Met een met gas gevulde olierem heeft hij deze snelheid met 50% kunnen verhogen. Dit is te danken aan de mogelijkheid om bij een combinatie van olierem en gasvulling de effecten van een hellend vlak in het horizontale bereik weer te compenseren. Want in de bochten helt de stoel van zijn handbike 10 tot 15 graden over.
Rotatieremmen - FRT-G2
Dempingssysteem voor bewegende delen in automatische kaartenschudderACE rotatieremmen zorgen ervoor dat speelkaarten geruisloos worden geschud. Softwaregestuurde kaartenschudmachines zoals deze, die overal ter wereld worden gebruikt, zijn uitgerust met rotatieremmen van het type FRT-G2-101-G1. Deze onderhoudsvrije en inbouwklare remmen zorgen ervoor dat een kunststof wig die zich in de machine bevindt en naar boven loopt, nauwelijks hoorbaar tot stilstand komt, voordat de kaarten in de machine worden gedaan. Daarbij functioneren de remmen, die naar behoefte naar links, naar rechts of naar beide kanten kunnen werken, net zo betrouwbaar als bij het openen en sluiten van lades in kwalitatief hoogwaardige dvd- of cd-spelers.
Industrie-Gasdrukveren - GS-8 tot GS-70
Bewegingsoptimalisatie van gaspedalen in raceauto'sHoe veelzijdig industriële gasveren van ACE kunnen zijn, blijkt wel uit het gebruik in een racewagen. Ze zijn geïnstalleerd op het gaspedaal en compenseren de storende bewegingen van het pedaal. Dit gebeurt door de gasveer die een lichte tegendruk opbouwt. De voet van de bestuurder wordt zo in kritieke situaties gestabiliseerd en kan ondanks de trillingen van het rijden de gewenste pedaalstand consequenter handhaven. Dit komt tot uiting in zowel de veiligheid als de rondetijden; een meetbare verbetering ten opzichte van de eerder gebruikte spiraalveren.